Natteravnene

Velkommen til Natteravnenes offisielle hjemmeside

Natteravnenes offisielle hjemmeside

Oslo sentrum


Vi trenger alltid omsorgsfulle og engasjerte voksne som vil gjøre en innsats for menneskene som oppholder seg i Oslo sentrum om natten.

Natteravnene arrangerer vandringer i Oslo sentrum hver fredag og lørdag unntatt i skoleferiene.

Du kan melde deg som natteravn ved å kontakte

frivillighetskoordinator på e-post: cecilie@natteravnene.no eller SMS/telefon: 940 15 570.

Når du melder deg som frivillig inviterer vi deg til et uforpliktende møte på kontoret hos oss, for at du kan bli kjent med organisasjonen og vi kan bli kjent med deg.
Deretter deltar du på din første vandring i sentrum.



Her kan du lese mer om Natteravnene i Oslo sentrum. Vandringene utføres i tråd med Natteravnenes formål og intensjoner. Alle vandrere bes gjøre seg kjent med disse.

Praktisk informasjon om vandring i Oslo sentrum

OPPMØTE
Hvor: Natteravnenes lokaler i Storgata 28, inngang fra Lybekkergata

Når: Hver fredag og lørdag kl 21:30. Det er ikke vandringer i jul-, påske, og sommerferie.

Vandringene varer fra 21:30 – 04:00, men du velger selv hvor lenge du vil delta.

Hvis du ikke finner frem eller blir forsinket til vandring kan du ringe kveldens vandringsansvarlig på
tlf 414 79 330. Telefonen er betjent fra kl 21:00 fredag og lørdag. For henvendelser utenom vandringstid er det frivillighetskoordinator som skal kontaktes på tlf 940 15 570.
Choose a location
Natteravnene
59.913826, 10.752600
Gunerius P-hus
stenersgata 20, Oslo
PRAKTISK INFORMASJON
  • En Natteravn går aldri alene. Vi går i grupper på 3 – 5 personer ledet av en erfaren gruppeleder.
  • Det er gratis matservering kl 00:00 – 00:45. Natteravnene som vandrer i Oslo sentrum spiser mat på restaurant Egon eller McDonalds.
  • For vandrere som kommer til sentrum med bil: Natteravnene låner ut parkeringskort til parkeringshuset Gunerius. Kortet hentes i resepsjonen ved ankomst og leveres tilbake ved avreise. Det er gyldig mellom kl 21:00-06:00.
  • For vandrere som reiser kollektivt har Natteravnene en avtale med #Ruter slik at vi reiser gratis med nattbussene etter vandring. Spør Vandringsansvarlig eller din gruppeleder, så får du et bevis på deltakelse som er gyldig som billett.
  • Alle natteravner er forsikret gjennom Gjensidige forsikring når de er ute på vandring, men la verdisaker ligge igjen hjemme om mulig.
MC-RAVN
MC-ravn er en mulighet for deg som kjører motorsykkel til å kombinere hobby og trygghetsarbeid. MC-ravnene møter opp i Storgata 28 kl 21:30 fredag og/eller lørdag og kjører til våre fokusområder utenfor sentrum. Ta kontakt hvis MC-ravning høres interessant ut for deg, eller du planlegger å delta på en vandring.

Bli med i Facebookgruppen for mer informasjon og kontakt med andre MC-ravner.

NB: vi tar forbehold om oppmøte på vandringsdagen, da mc-ravnene må kjøre minst to sammen. Så ta gjerne med deg en venn til vandring!
OM NATTERAVNENE - OSLO SENTRUM
Natteravnene Oslo sentrum er Norges første registrerte natteravngruppe, og hadde sin første vandring natt til 1. mai 1990. Vi arrangerer vandringer i Oslo sentrum hver fredag og lørdag unntatt i skoleferiene.

I tillegg til sentrumsvandringer deltar denne natteravngruppen på ulike arrangementer i Oslo. Vi er blant annet fast innslag på Ekebergsletta Norway Cup.

Vi deltar i SaLTo -samarbeidet mellom Oslo kommune og Oslo politidistrikt for å bidra til å forebygge kriminalitet og rusmisbruk blant barn og unge.

Besøk gjerne vår Facebook-side

Har du spørsmål om vandringer i Oslo sentrum kan du ta kontakt med
Frivillighetskoordinator Cecilie Brochmann på e-post cecilie@natteravnene.no eller tlf 940 15 570

Vandringsværet i OSLO
Stacks Image 394

Kontaktinformasjon:
Besøksadresse:
Christian Kroghs gate 10, 0186 OSLO
Telefon: 23 00 21 20
E-mail: post@natteravnene.no

Nyheter om Natteravnene fra norske nettsteder

Stacks Image 405

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å levere tjenester og analysere trafikk. IP-adressen og brukeragenten din deles med Google sammen med ytelses- og sikkerhetsstatistikk for å sikre tjenestekvalitet, generere bruksstatistikk samt oppdage og håndtere misbruk.